Wednesday, February 24, 2016

Lite film och hångel på det

Jag ska snart dra hem. Det har varit en galen dag men så är jag ju lite galen också så jag tänker att det nog blir bra med det där.


Hemma väntar två maskiner tvätt som ska hängas, två ungar som ska utfodras, ett par löpardojjor som ska få smaka på Malmös asfalt. Men sen, efter alla måsten, efter mat och tvätt och vardagsbestyr, då lägger jag mig jämte den där blonda lintotten som får mitt hjärta att banka febrilt för en stund av värme och skratt. Vi läser och pratar om livets olika sidor och kramas extra länge innan vi säger god natt. 

read also : free movie downloads no registration

Sen är det kväll på riktigt. Igår köpte jag morotskaksmix, ni vet en sån man bara tillsätter vatten i. Vi körde lyxvarianten förra gången med ägg och smör. Charmören skrek att det var den godaste kaka han ätit, han jag delar huset med instämde mellan tuggorna. Jag blev glad för jag kände mig som en bullmamma. Så min kväll i vårt nu ganska så svinkalla hus kommer att starta i fåtöljen med en filt och ett fat ljumen morotskaka. Lite film och hångel på det så blir det nog en bra torsdagskväll.

No comments:

Post a Comment